Ortho Communications & Science

Nieuwsbrief nieuwsbrief

Schrijf u in voor de gratis gezondeboeken.nl nieuwsbrief.
 
 

Nieuws archief

24 juni 2009
Zink mogelijk gunstig bij ADHD?
Kinderen met ADHD zijn mogelijk gebaat bij suppletie met zink, zo blijkt uit een Turks onderzoek.De studie betrof 218 basisschoolkinderen. Z

29 juni 2009
Kinderen hyperactief door junkfood
Uit een Britse studie blijkt dat kinderen die op jonge leeftijd veel junkfood krijgen voorgeschoteld, vaker hyperactief gedrag ontwikkelen.V

04 juli 2009
Omega 3-vetzuren mogelijk bij ADHD
Kinderen met ADHD hebben mogelijk baat bij suppletie met omega 3-vetzuren, zo blijkt uit een Canadese studie.Het onderzoek betrof 26 kindere

07 juli 2009
Agressief gedrag en ADHD door toxische stoffen
Op het congres Food and Behaviour in de Britse badplaats Brighton stelde prof. Neil Ward in zijn presentatie dat er sterke bewijsvoering is

20 juli 2009
Verontrustende toename ADHD-medicijnen
In Nederland neemt het gebruik van medicijnen tegen ADHD nog steeds verontrustend toe. Dat laten cijfers zien van de Stichting Farmaceutisch

24 september 2010
ADHD regelmatig verkeerd gediagnosticeerd
Onderzoek van de Michigan State University heeft aangetoond dat veel kinderen onterecht het etiket ADHD opgeplakt krijgen. In de Verenigde S